Vrijwilligers

Editie 2022

Hallo allemaal!

Castlefest 2022 zit erop en wat ben ik nog steeds onder de indruk van hoe hard iedereen gewerkt heeft. De op-en afbouwteams en iedereen die hen geholpen heeft (wat hebben jullie gebuffeld!), deco die weer voor prachtige aankleding van het terrein heeft gezorgd, het Wickerteam dat weer een ongekende prestatie heeft geleverd met het bouwen van de Warrior Spirits, Team Techniek die geregeld heeft dat de infrastructuur goed aangelegd werd en problemen snel werden opgelost, Logistiek die ervoor gezorgd heeft dat al die honderden standhouders, cateraars en entertainers hun plekje konden vinden en geholpen werden waar nodig.

Even trots ben ik op het Merchandise team, dat door de enorme populariteit van onze 2022 lijn de constante stroom van mensen snel en vriendelijk bleef helpen, team Toezicht dat ondanks de onderbemanning toch ongelooflijk gepresteerd heeft en een hoop geweldige nieuwe aanwinsten erbij heeft gekregen, de VIP die ook met uitval te maken hadden, maar alles op alles gezet heeft om dingen te regelen voor iedereen. Ook de Backstage was het ultieme visitekaartje naar alle artiesten en team Podium heeft ervoor gezorgd dat alle optredens weer op hun best klonken. En team Video; wat een ongelooflijk mooie beelden hebben de kijkers thuis, maar ook de aanwezigen op de schermen kunnen zien! Team Social Media heeft daarnaast voor de meest prachtige foto’s gezorgd en vooral niet te vergeten het beantwoorden van alle vragen op de verschillende kanalen en het up to date houden van iedereen die er niet zelf bij kon zijn.

Dankzij teams Kinderrijk en Silent Disco was het festival voor iedereen een feestje en mijn eeuwige dank gaat natuurlijk weer uit naar Team Bevoorrading en Service evenals team Sanitair die er onder andere voor gezorgd hebben dat ons prachtige festival ook schoon en netjes bleef.

Team Kassa heeft zowel voor als achter de schermen hard gewerkt om cateraars te helpen, ervoor te zorgen dat problemen met muntenautomaten snel verholpen werden door bijvoorbeeld een bemande muntenkassa te regelen en nog zoveel meer. Team Info; jullie zijn helden. Van ontvangst op het festivalterrein, bandjes uitdelen en kaartcontrole, tot de duizenden vragen die jullie krijgen tijdens het event en het uitzwaaien van de bezoekers als ze het terrein verlaten: en dat alles met een enorme glimlach. De teams Publiekscatering en Horecarunners hebben de enorme toestroom van bezoekers ontzettend goed doorstaan; met en zonder ervaring, met constante piekmomenten en heeeeeeeel veel dorstige mensen. Hier heb ik groot respect voor!

Ook nog even een dik applaus voor onze vrijwilligers van Team Verkeer. Het was geen makkelijke editie, maar wat hebben jullie ongelooflijk hard gewerkt en zijn jullie zo flexibel mogelijk omgegaan met de situatie door alles op alles te zetten zodat problemen werden opgelost. Go team Verkeer!

En dan onze Interne Catering. Want lieve mensen; wow. Wat hebben we allemaal heerlijk gegeten. Zoveel keuze en ook jullie lieten je niet uit het veld slaan door uitval.

Ten slotte wil ik vooral ook al die mensen bedanken die niet helemaal in een van deze teams geplaatst kunnen worden. Weet dat we zonder jullie dit festival niet hadden kunnen organiseren en ik hoop dan ook dat jullie er allemaal volgend jaar weer bij zijn!

Met vriendelijke groetjes,

Franca
Vrijwilligerscoördinator