Vrijwilligers

Op- en afbouw

Op- en afbouw - Afbouw - Interne Catering - Techniek
 - Toezicht - Veiligheid

OP- EN AFBOUW

De Op- en Afbouwploeg zorgt ervoor dat het festival en de festivalcamping klaarstaan zodra de bezoekers op het terrein verschijnen. Zonder deze vrijwilligers zouden er geen strobalen liggen, hangt er nergens decoratie en liggen de afzethekken nog zielig op een hoopje.

De hele week voor Castlefest ben je bezig met sjouwen, rennen en zwoegen, het team is dan ook wat minder geschikt voor mensen met fysieke klachten. Tijdens Castlefest zelf ben je grotendeels vrij (mits er zich geen onverwachte rampen voordoen), maar zodra Castlefest is afgelopen zorg je ook voor de afbouw.

WERKTIJDEN

Aankomst: Maandag 29 juli 2024, uiterlijk 9:00 uur. Je bent op de zondag ervoor al welkom om je tent op te zetten.

Vertrek: Woensdag 7 augustus 2024, tot het einde van de middag (of na de gezellige afbouwbbq).

WIJ BIEDEN:

– Overnachting op vrijwilligerscamping vanaf zondagavond
– Goed eten en drinken voor, na en tijdens het hele festival via onze vrijwilligerscatering
– Afbouwbbq op de woensdag na Castlefest!
– Iedere dag gratis toegang tot Castlefest
– Leuke festivalervaring voor op je CV
– Supergezellige sfeer!

WE VERWACHTEN DAT JE:

– Een paar dagen flink kan doorbuffelen
– In staat bent om zwaar te tillen
– Bereid bent om tijdens het festival bij te springen bij plotselinge calamiteiten

Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

AFBOUW

Zodra Castlefest is afgelopen, moet alles weer worden opgeruimd en ingepakt. Zeker als je net een heel weekend hebt gefeest is dat zwaar werk! Toch doen altijd veel mensen mee, om op die manier nog drie dagen extra aan de festival-ervaring vast te plakken.

Naast de op- en afbouwploeg, die standaard meehelpt met de afbouw, is het ook mogelijk om als weekend-vrijwilliger wat langer te blijven. Je kan dit bij je inschrijving aangeven door ook het afbouwteam aan te vinken.

Het is niet mogelijk om alleen mee te doen met de afbouw, als je niet ook een ander team selecteert. Voor een omschrijving van de werkzaamheden en tijden, zie team ‘op- en afbouw’.

Let op: Als je je opgeeft voor dit team, rekenen we op je tot de woensdagmiddag na Castlefest.
Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

INTERNE CATERING (OP- EN AFBOUW)

Tijdens de op-en afbouw van het festival zijn er veel vrijwilligers hard aan het werk en die moeten natuurlijk worden voorzien van lekker eten en drinken. Ook in de keuken ben je hard aan het werk, hou er rekening mee dat dit fysiek zwaar kan zijn.

In de Interne Catering ben je vooral druk met het bereiden van de gerechten, het uitserveren van het eten, het schoonhouden van de keuken. Deze plek is het rustmoment voor alle hardwerkende vrijwilligers. Ook voorzien we de artiesten van heerlijk eten en drinken.

Het cateringteam is actief vanaf het moment dat de eerste vrijwilligers aankomen voor de opbouw, tot en met de laatste dag van de afbouw. Afhankelijk van je eigen voorkeur werk je in ploegendienst tijdens de festivaldagen, of hele dagen tijdens de op- en afbouw. We hebben de meeste mensen nodig tijdens de festivaldagen zelf. Zie hiervoor het team Interne Catering Festivaldagen op deze pagina

WERKTIJDEN

Aankomst: Zaterdagavond 27 juli 2024, tussen 19:00 uur en 20.30 uur.
Vertrek: Woensdagochtend 7 augustus 2024, uiterlijk ’s middags als de keuken opgeruimd is

Je werkt in de dagen voor en na het festival, tijdens openingstijden ben je vrij. Je werk ongeveer 8 uur per dag in een gebroken of aaneengesloten dienst. Per dag zullen we proberen om de diensttijden te laten wisselen.

WIJ BIEDEN:

– Overnachting op vrijwilligerscamping
– Goed eten en drinken via onze vrijwilligerscatering
– Iedere dag gratis toegang tot Castlefest
– Leuke festivalervaring voor op je CV
– Supergezellige sfeer!

WE VERWACHTEN DAT JE:

– Schoon en hygiënisch kunt werken
– Het leuk vindt om ervoor te zorgen dat vrijwilligers niets te kort komen
– Iedereen vriendelijk te woord staat als ze een vraag hebben
– Een paar dagen flink kan doorbuffelen

Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

TECHNIEK

Op het festivalterrein en camping wordt in een paar dagen een complete technische infrastructuur uit de grond gestampt. Dikke 63A kabels worden aangesloten op verdeelkasten, perscontainers en koelingen worden geplaatst, douches en toiletblokken worden aangesloten op de aan- en afvoer en ook die cateraar die in the middle of nowhere staat heeft natuurlijk stromend water en een lampje nodig. Ook zorgen we ervoor dat lantaarnpalen worden geplaatst, vrolijke verlichting wordt opgehangen en uitgericht, kabels netjes worden weggewerkt zodat het gezellig en veilig is voor de bezoekers.

Weet jij het verschil tussen GeKa en gardena? Kan je een standhouder vriendelijk uitleggen waarom een Action verlengsnoer van 2 euro niet in een plas water hoort te liggen? Beleef je plezier in het zorgen dat park/terreinverlichting netjes hangt, sfeer creëert en de omgeving in het spreekwoordelijke zonnetje staat?? Dan is dit het team voor jou!

Het Techniekteam is verantwoordelijk voor alle installaties (m.u.v. de podiumtechniek) op het festivalterrein en camping, tijdens de opbouw en tijdens het festival. Goede technische kennis is dus erg handig, maar geen verplichting.

WERKTIJDEN

Aankomst: Vrijdag 26 juli 2024, tussen 9:00 en 11:00 uur.
Vertrek: Dinsdag 6 augustus 2024, tot het einde van de middag.

WIJ BIEDEN:

– Overnachting op vrijwilligerscamping vanaf vrijdagavond
– Goed eten en drinken via onze vrijwilligerscatering
– Iedere dag gratis toegang tot Castlefest
– Leuke festival ervaring voor op je CV
– Supergezellige sfeer!

WE VERWACHTEN DAT JE:

– Het niet erg vindt om langere dagen te maken. 
– In staat bent om zwaar te tillen
– Goede technisch inzicht hebt
- Veilig en netjes kan werken, voor jezelf en uiteindelijk de bezoekers

Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

TOEZICHT (OP- EN AFBOUW)

Om een festival als Castlefest mogelijk te maken zijn er twee weken van opbouw nodig om alles op zijn plek te krijgen. Tijdens de opbouw rijden wij met groot materieel over het terrein en komen talloze leveranciers en standhouders spullen afleveren. Om dit alles in goede banen te leiden zorgen wij met Toezicht tijdens de opbouw ervoor dat iedereen veilig kan en houden wij het terrein vrij van alle nieuwsgierige mensen.

Daarnaast moet er op festivaldagen in de ochtend ook bevoorraad worden en moeten alle standhouders vóór openingstijd veilig op het terrein kunnen komen. Team Toezicht bemand alle in- en uitritten op het terrein, zorgt voor toegangscontrole en ziet erop toe dat alle andere teams hun werk goed kunnen uitvoeren. Wij ondersteunen in de ochtend vooral Team Logistiek, Team Verkeer en Team Info. Na 10:00 uur zal je worden afgelost door je collega’s van Toezicht.

Dit speciale Squad van Toezicht is dus tijdens festivaldagen in de ochtend tussen 07:30 en 10:00 actief, en daarmee de rest van de dag vrij. Je kan dus iedere avond doorhalen, maar bedenk wel dat je ‘s ochtends weer fris en fruitig bij de poort moet staan om de eerste leveranciers weer binnen te laten.

Spreekt dit je allemaal aan én heb je al enige ervaring als vrijwilliger op Castlefest? Schrijf je dan in voor Team Toezicht Op- en Afbouw en dan zien we elkaar op Castlefest!

WERKTIJDEN:

Aankomst: Zondag 28 juli 2024, tussen 13:00 en 15:00 uur, eerste briefing om 16:00 uur.
Vertrek: Dinsdag 6 augustus 2024, tot 21:00 uur

Onze werktijden zijn:
Opbouw vanaf: maandag 29 juli van 08:00 tot 19:00-22:00 uur
Festivaldagen: vanaf donderdag 1 augustus tussen 07:30-10:00 uur
Afbouw: maandag 5 en dinsdag 6 augustus van 08:00 tot 19:00-22:00 uur

WIJ BIEDEN:

    - Heldere communicatie over je diensten en inzetten
    - Pocketboekje met alle informatie over het festival
    - Een duidelijke organisatiestructuur, waarin vragen altijd vrij staat, eigen initiatief gewaardeerd wordt en er ruimte is om te leren.
    - Je eigen Squad als je festival familie.
    - Een polo als dienstkleding en een portofoon voor de communicatie
    - Overnachting op vrijwilligers camping vanaf woensdagavond
    - Goed eten en drinken
    - Leuke festival- en veiligheidsbewustzijn ervaring voor op je CV
    - Supergezellige sfeer!

    WE VERWACHTEN DAT JE:

      - Dat je op tijd op je toegewezen locatie bent, stiptheid is belangrijk.
      - Dat je gedisciplineerd kunt werken, als een post aan je wordt toevertrouwd kun je niet zomaar even weg.
      - Dat je jezelf op een internationaal evenement begrijpelijk kan maken in de Nederlandse en Engelse taal.
      - Dat je goed met mensen om kunt gaan, blijf communiceren ook als zij op dat moment in een minder vrolijke stemming zijn.
      - Dat je flexibel bent en bereid bent om een tandje bij te zetten als dat nodig is.
      - Dat je zaken altijd probeert op te lossen met woorden, en als je het even niet weet, dat je dan de hulp van je team inschakelt.
      - Dat je bij je leidinggevende aangeeft, als het even niet meer gaat, je iets nodig hebt, of dingen niet volgens verwachting lopen.
      - We werken in alle weersomstandigheden en voornamelijk in de buitenlucht, zorg voor goede schoenen, sokken, slaap- en kampeergerei zodat je je werkzaamheden alle dagen uit kan (blijven) voeren.

      Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

      VEILIGHEID

      Als vrijwilliger van Team veiligheid let je op (je raadt het nooit): de veiligheid. Je loopt rond en let op onder andere brandveiligheid, voedselveiligheid, transportveiligheid en de algemene veiligheid en ook op of de getroffen veiligheidsmaatregelen afdoende zijn.

      Denk aan de volgende specifieke taken:
      - ervoor zorgen dat alle blusmiddelen op hun plaats staan
      - rondes lopen voor toezicht en controle op de algemene veiligheidsregels
      - inspecties t.b.v. de brandveiligheid (staan de blusmiddelen op de juiste plek?)
      - controle rondes bij de catering met het oog op brand- en voedselveiligheid
      - controle rondes bij het sanitair voor de hygiëne
      - ondersteuning van de BHV bij calamiteiten

      Dit allemaal zodat onze bezoekers, standhouders, cateraars en vrijwilligers zorgeloos kunnen genieten van ons mooie evenement.
      LET OP: we zijn maar op zoek naar twee mensen voor dit team. Daarom adviseren we je bij het inschrijven hiervoor je ook voor een of twee andere teams in te schrijven.

      WERKTIJDEN

      Aankomst: Maandag 29 juli 2024, uiterlijk 9:00 uur. Vanaf nu start een deel van het team zodat we vanaf het begin van de opbouw al goed kunnen monitoren of alles volgens de gemaakte afspraken verloopt.
      Je bent op zondag na 19:00 uur al welkom om je tent op te zetten.

      De rest van het team start op donderdag 1 augustus. Het team is nu compleet en je gaat actief rondlopen op de camping en de opengestelde stukken van het terrein. We laten je vooraf weten wanneer je precies verwacht wordt.
      Je bent op woensdag na 19:00 uur al welkom om je tent op te zetten.

      Vertrek: dinsdag 6 augustus 2023, na einde werkzaamheden.
      We rekenen erop dat een deel van het team dinsdag tot het einde van de middag aanwezig is om de afbouw te begeleiden. Mocht je het daarna nog leuk vinden om te helpen met de algemene afbouw ben je tot woensdag 7 augustus welkom. Iedereen die helpt met afbouwen tot dan is tevens van harte uitgenodigd om woensdagavond gezellig mee te barbecueën!

      Je werktijden zijn in overleg met je coördinator. Op piekmomenten, zoals Wickerman zal er beroep op je worden gedaan. Houd er rekening mee dat je op dit soort momenten beschikbaar moet zijn en dus niet met vrienden samen kunt kijken naar de Wickerverbranding.

      WIJ BIEDEN:

      – Een afwisselende functie waarbij je alle kanten van het evenement ziet
      – Overnachting op vrijwilligerscamping
      – Goed eten en drinken via onze vrijwilligerscatering
      – Iedere dag gratis toegang tot Castlefest
      – Leuke festival ervaring voor op je CV
      – Supergezellige sfeer!

      WE VERWACHTEN DAT JE:

      – minimaal VCA of BHV hebt (of een ander veiligheid gerelateerd certificaat)
      – een geldig EHBO certificaat/diploma is een pré; we laten je dan graag ook meedraaien in de EHBO poule tijdens de opbouw
      – bereid bent te werken tijdens het Wickerman ritueel. We weten dat dit een bijzonder en emotioneel moment kan zijn voor velen: om ervoor te zorgen dat publiek, deelnemers en andere aanwezigen hier zorgeloos aan toe kunnen geven is het belangrijk dat jij hierbij de focus kunt houden op je taken om de veiligheid te waarborgen.

      Schrijf je snel in, via www.myvana.nl!

      De informatie op deze pagina geldt voor Castlefest 2024.

      Schrijf je in!